FOLLOWERS

Guestbook

Mac 26, 2009

PANASSSS2:rumahku di PECAH!!!

Assalammualaikum kawan2.....sahabat2 ku di tersayang lagi dikasihi...(wahhh...hehehe...ok ok serius balik)....Pada tanggal 23 MAC 2009...ISNIN....pada jam 12.30 tghari...hubby call saya 2 kali berturut2 dan sms mintak saya call balik...seolah2 ada hal penting yg nak disampaikan.....
saya: ye bang apa hal?
hubby: nape bilik kite bersepah?
saya: hahhhh?
hubby: pintu bilik depan pun berkunci dr dalam...kunci kat mana?
saya: yeke?....kunci ada kat tempat gantung tepi pintu...
hubby: ok abg cekk.....
Hubby: yanggg umah kite kene pecah laaa.....bilik bersepahhhh!!!
Saya:...hahhhhhhhhhhhhhhh??????
hubby: yerlaaaa....macam mana ni??.....jom blk abg amek...kite report...
saya: ok ok....
dan kemudian saya isi borg kuar pejabat......tepat jam 1.00 pm...hubby pun sampai.....then terus ke rumah....nak tgk keadaan rumah.....masuk2 dlm umah.....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......ngeri nyerrr....bilik2 bersepah sana sini...ruang tamu jek yg ok...masih berkeadaan baik...kami cek barang apa yang HILANG.....then terus ke balai polis....mujur rumah kami berdekatan dengan Ibu pejabat polis subang.....terus report kat sini....kemudian polis tu suh g balai sri kembangan untuk jumpa pengawai bhgn siasatan......dan kami kembali kerumah bersama polis utk amek gambar bukti.....
keaadaan bilik kami... tong sampah pun kene selongkar...
ruang tamu....sofa pun dorang selongkar...
bilik ke-2.....dorang masuk melalui tingkap tepi rumah....rumah kami tingkat 2...dorang potong kunci grill n masuk...
bawah katil ni pun dorang geledahhh?? oiii cam aku simpan harta karun kat situ...cettt
mangga dan kunci grill yg dorang potong.....
di tingkap inilah dorang kopakkk n masuk.... ketika di balai.... barang2 yang kami HILANG:
  1. Duit tabung RM50
  2. Camera Digital RM600
  3. Camero Video RM2000

sedih memang sedih......takde rezeki kami semua tu....DVD yg kecik ngan radio kete honda tu tak dicurikknyerrrrr......apa bodozzzz laaa.....(huhh sib baik...kalo tak..nangessss kiteorg....kete tak beradio laa jawabnyer...) jenuhhh weiii dok mengemasss sume tu...uhukss3.....mau pengsannnnn tauuu....esokknye nak p keje...dok carik minyak wangiii....takde lorr...hampehhh jekk...minyak wangiii pun kene rembatttt...bli kat cosway jekkkk ponn....cisss BODOZZZZZZZZZZZZZZZZ nyer pencurii.....

'SESUNGGUHNYA INI ADALAH DUGAAN BUAT KAMI......MUNGKIN ADA HIKMAH DISEBALIKNYA......HANYA DIA YG TAHU...KAMI REDHA'

8 ulasan:

neezareef berkata...

seb baik gak kan kejadian belaku bila tade org kt umah..takut jugak nnti diapa2kan kita kalo x bg ape yg dia nak

Dee berkata...

siannyer...ngeri kan..faizah sabar eh..

Redbloodsnow berkata...

iskkk..keji giler lerr pencuri tuh ek.. sabar ek kak. sume neh ade hikmahnyer. org yg pecah umah akak tuh akan timer pembalasan di akhirat kelak...

:)

Tanpa Nama berkata...

Alaaaa..cian nyer...sabar yer...tapi sangat mengerikann

zh-ena berkata...

nsb baik la faizah takderkat umah..klu ada tak tau la jd apa kan..

MaDihays{Ida} berkata...

kesiannya awk,
penat giler nak ngemas balik tuh,
ala pencuri tu mesti ingat awk sorok barang kemas ke kat bawah katil tu yg selongkar situ
sabar banyak2 ye faizah

ArELeEz berkata...

mangkok tandas punye pencurik!!!

sweethOneY berkata...

nasib baik la akak ngan abg xde kt umah ms tuuu..
xpelah kak, bukan rezeki akak la tu ):

lepas ni, be careful taw!