FOLLOWERS

Guestbook

  • Diari Ramadhan (2010) -1 - salamm semua.... hehehe... lama sudahhh saya meninggalkann blog yg iniii... alahaiiii... pemalasss sungguhhh diri ni.. apekahh???.... boleh start enjin bar...
    3 tahun yang lalu
  • Blous - Free Saiz RM38 Saiz 40 RM55 Free Saiz RM35 Saiz 40,46 RM50 Free Saiz RM38 Free Saiz RM38 F...
    3 tahun yang lalu

Ogos 13, 2008

resepi Spegeti.....

aaauwwwssss!!! ada org (mummy darin) mintak resepi spegeti lorrr.....hehehehe....saya pun main belasah gak.....tp bolee laaaa kan....kalo tak cedapp jgn mare saya okeh....hehehehe Bahan2: (untuk 4 org makan) 1 botol spegetti sos jenama kimball...(yg nih sedapp sket...bg saya ler...hehehe) 1 biji bawang beso - cincang halus sedikit halia - diketuk kasi hancur sket 1 peket daging/ayam cincang karot (ikut suka nak buh ke tak) cendawan tin (ikut suka byk mana) sosej/hotdog (ikut suka nak buh ke tak...) meatballs baby tomato (atau tomato besar then potong dadu) daun oregano atau italian herbs (1/2 sudu teh) <<<< nih yg wat spegeti sedapp dan bau...huhhhh tak tahann woooo...hihihihi) garam secukup rasa cili kering (ikut suka nak pedas ke tak...biasa saya letak 1 sudu je....) minyak olive oil.... lemon Cara: tumis bawang merah+halia hingga naik bau.....pastu buh cili 1 sudu+garam secukup rasa+....kemudian masukan daging/ayam cincang.....masak lama2 sket....pastu masukan cendawan+sosej+meatballs+karot+tomato....masukan 1 botol spegeti sos....tambah air sikit...perah lemon skit+olive oil.....last skali taburkan daun oregano @ italian herbs ......(yg ni pun leh masukkan gak masa menumis td.....)...jgn buh air byk sgt nanti tak sedap.....wat agak2 pekat skit baru sedap..... ermmmm nyummmm nyummmm......nak tgk contoh daun oregano & sos kimball g kat sini (http://faizaharis.blogspot.com/search/label/linguini)

2 ulasan:

mummy Darin berkata...

mekasih.. saya pun guna sos kimball gak..he..he..

Faizah_Haris berkata...

sesama kasihhhhhhhhhhh...hehehehe