FOLLOWERS

Guestbook

Ogos 13, 2008

resepi Spegeti.....

aaauwwwssss!!! ada org (mummy darin) mintak resepi spegeti lorrr.....hehehehe....saya pun main belasah gak.....tp bolee laaaa kan....kalo tak cedapp jgn mare saya okeh....hehehehe Bahan2: (untuk 4 org makan) 1 botol spegetti sos jenama kimball...(yg nih sedapp sket...bg saya ler...hehehe) 1 biji bawang beso - cincang halus sedikit halia - diketuk kasi hancur sket 1 peket daging/ayam cincang karot (ikut suka nak buh ke tak) cendawan tin (ikut suka byk mana) sosej/hotdog (ikut suka nak buh ke tak...) meatballs baby tomato (atau tomato besar then potong dadu) daun oregano atau italian herbs (1/2 sudu teh) <<<< nih yg wat spegeti sedapp dan bau...huhhhh tak tahann woooo...hihihihi) garam secukup rasa cili kering (ikut suka nak pedas ke tak...biasa saya letak 1 sudu je....) minyak olive oil.... lemon Cara: tumis bawang merah+halia hingga naik bau.....pastu buh cili 1 sudu+garam secukup rasa+....kemudian masukan daging/ayam cincang.....masak lama2 sket....pastu masukan cendawan+sosej+meatballs+karot+tomato....masukan 1 botol spegeti sos....tambah air sikit...perah lemon skit+olive oil.....last skali taburkan daun oregano @ italian herbs ......(yg ni pun leh masukkan gak masa menumis td.....)...jgn buh air byk sgt nanti tak sedap.....wat agak2 pekat skit baru sedap..... ermmmm nyummmm nyummmm......nak tgk contoh daun oregano & sos kimball g kat sini (http://faizaharis.blogspot.com/search/label/linguini)

2 ulasan:

mikamusz berkata...

mekasih.. saya pun guna sos kimball gak..he..he..

Faizah_Haris berkata...

sesama kasihhhhhhhhhhh...hehehehe